Annons:
Etikettborder-collie
Läst 813 ggr
MissanTissan
2015-09-24 00:53

Introduktion tråden! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kan vi introducera oss som nya medlemmar i gruppen.

Jag heter Miranda och är stolt ägare till min Border Collie, Chip.

Chip var min första egna hund. Har haft en hund som jag var fodervärd på, samt en del familjehundar. Foderhunden var en boxer, så startade med en aktiv ras. 
Bodde från start i villa i bostadsområde med Chip, men bor nu på gård med honom. 
Annat en hundar och framförallt BC's så har jag två katter och några smådjur hemma. Alltid varit intresserad i djur och jobbar hårt med dom. 

Chip, min border collie är en snart 5 årig kastrerad hane som kom till mig genom ett omplaceringshem. Han var helt förstörd när jag fick honom, kommer ihåg första gången jag såg honom. Så skitig, tovig, sårig och smal han var. 
Idag är han nästan helt normal, lite skotträdd och inte så glad i klo-klippning men det är ganska många hundar som är så. Chip och jag har testat på det mesta, spår, Agility, freestyle, nosework, vallning m.m Men det bästa vi vet är solklart dog parkour. 

Berätta gärna vem ni är och hur ni valde just rasen BC.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
Ellen89
2015-09-29 03:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min BC/GSD tik. En harlig hund som jag har tranat lydnad med + tranat och tavlat flyball och tranar nu agility. Hoppas pa att tavla i agility nasta ar. 😍

MissanTissan
2015-09-29 05:00
#2

Jättefin vovve! :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

CayKantos
2015-10-12 16:12
#3

HejHej!

Mitt namn är Cajsa, jag är 18 (nästan 😃) 

Jag har tyvärr ingen hund just nu men har ändå mycket erfarenhet inom hundar, både från studerande på iFokus, böcker, lärare, bekanta, mm, men också från praktisk då jag har praktiserad på många olika hundställen. 

Jag är även hundtränare för två hundar i familjen (bor inte hos os + bor inte hemma) som verkligen behöver en bestämt ledare, tyvärr. Nog om det.

Framtidshunden är just nu Aussie då den passar det jag skal göra men är också väldigt intresserad av Border Collie då mina lärare har en del själv 🤪 Vi tränar och undersöker hundarna och kan bara inte låta bli att älska dom. Ena läraren har 3 hundar som är i familj men dom är sååå olika, 😂

Haha nog med allt mitt tjafsande, nog har jag ingen hund, men som sagt har jag tränat mycket med hundar och har mycket praktisk "know-how". Vet dock inte allt och hade nog vetat mera med egen hund, men den erfarenheten ska snart bli min 🙂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Natalb
2015-12-16 18:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#4

Tänkte att det va dags att presentera Sasha, en oreggad border collie född 17/3 - 09
Hon gick tsm med mig på ett naturbruks gymnasium inriktning hund och har med andra ord testat på det mesta, men det både hon och jag fastna mest för var agility och viltspår
Hon har en väldigt rolig personlighet och älskar människor, Hundar kan hon tycka är äckliga (typ) och föredrar hundar hon känner och är vän med framför hundar man möter ute. Förutom när det kommer till andra Border Collies dem gillar hon i stort sett alltid 😃

BcJack
2015-12-22 13:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#5

Här är mitt lilla hjärta Jack som blir 5månader idag! Liksom Chip här ovan kom han ifrån Irland genom en räddningsorganisation, men eftersom han hittades övergiven endast 4 veckor gammal hade han inte hunnit bli traumatiserad av sitt tidigare liv. Han är glad, sprallig, gosig och lätt att forma 🙂 Till våren ska vi köra igång med vallning och agility, det ska bli spännande att se om vallningen klickar!😃

MissanTissan
2015-12-22 15:52
#6

Sötnosarna då! <3

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
MissanTissan
2017-03-07 18:59
#7

Putt

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Upp till toppen
Annons: