Annons:
Etikettvallning
Läst 360 ggr
CayKantos
10/19/15, 3:07 PM

Valla med Vallhunden?

Hejhej! Med tanke på detta är en Border.Collie.iFokus! Då undrade jag om ni ser det fel att INTE valla med sin Border Collie och om ni originalt hade tänkt er valla med er hund när ni skaffade er BC, många börjar först tänka på att valla EFTER dom har skaffat en :) Kom gärna med alla er åsikter!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
MissanTissan
10/19/15, 7:24 PM
#1

Jag måste säga både och, jag tycker inte man MÅSTE valla med en BC. Men självklart ska man jobba med dom. Min grabb kan inte valla och det är just anledningen till hans bakgrund. (Han blev misshandlad, fastkjedjad i ett skjul och svält för att han inte kunde valla. Han blir rädd bara han ser får nu, då det oftast var då han blev slagen och så. Så vi jobbar på andra sätt istället. :)

Vi kör:

*Parkour
*Agility
*Apportering i vatten
*Cyklar
*Trix Tränar
*Weightpulling
m.m.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

CayKantos
10/19/15, 7:27 PM
#2

#1 Men lilla stackarn! Men det var bra ni iallafall fick tag på honom! Hur går det med han nu? Hur länge ni haft honom? :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

MissanTissan
10/19/15, 7:59 PM
#3

Ja, riktigt synd om honom var det. Det går jättebra! Vet inte om du sett videon om honom? :)
Han blir bara bättre och bättre på vardagar och människor och så. Har även börjat aktivt träna med hans boll beroende. (Kunde inte göra det förut då han blev livrädd när man sa nej.)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

CayKantos
10/19/15, 8:39 PM
#4

#3 Nej har inte sett videon, skicka gärna :)

Tror du missade, hur länge ni haft han, och extra fråga hur gammal är han nu då? 😃

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

MissanTissan
10/19/15, 11:25 PM
#5

Skickar via PM. :)

Ojdå! Huvudet är lite på sne, haha. Sovit kanske 4 timmar dom senaste 3 dygnen. 🤪

Vi har haft honom i snart 2,5 år.. Han kom när han var 1,5 år. Nu är han snart 4. :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

CayKantos
10/19/15, 11:45 PM
#6

Men vad roligt! Så har ni ändå kommit en del! Hoppas det bara går uppåt och att han blir bättre med tiden och kräkningen ni ger han 😄

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
MissanTissan
10/19/15, 11:55 PM
#7

Det har vi verkligen. Känns som längre tid har gått. <3 Kommer inte ihåg hur livet var innan denna lilla fjant! <3

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Upp till toppen
Annons: