Annons:
Etikettallmänt
Läst 1517 ggr
illerälskaren
11/19/17, 8:32 PM

om jag hade en bordercollie...

Jag drömmer om en bordercollie eller austrailian sheperd. Älskar båda. Vi bor på landet så att det passar bra där för en sådan hund. Mina släktingar har alltid haft bordercollie och födde även upp för några årsen så att har träffat många bc och fullständigt älskar dom. JAg är så faccinerad över deras inteligens, energi och vallningsteknik. Så här kommer min framtida bordercollie få ha det iallafall. 

Jag skulle ha får  och lära mig att valla med bordercollien. Det skulle den få göra varje dag. 

Den skulle få springa med i skogen när jag rider och springa med mig och hästen. 

Jag skulleäven träna mycket agility och lydnad 

Jag skulle vilja tävla i agility och kanske i vallning också.

Den skulle också få gå en långrunda varje dag och vara med min familj på gården. Den skulle få sova i min säng och jag skulle älska den galet mycket. Vi har bra tider i skola samt jobb så att den skulle inta vara ensam hela dagen. 

Låter det som att en bordercollie skulle vara lycklig hos mig?

Är det kanske något jag har glömt?

Var köpte ni era bc?

Vad kostade dom?

DEt är inget måste att föräldrarna ska vara vallningsmeritade (tror jag att det heter)

Vad ger ni för foder? 

Har ni bilder på dom? 

Vilken typ av får är bäst att ha?

Jag älskar svartnosfår.

Kan jag lära bordercollien att valla fåren och inte stackars hästakraken?

Annons:
illerälskaren
11/19/17, 8:34 PM
#1

Mitt mål med vallningen är  att göra det hemma för aktivering .

Verkar så himla kul och har varit med min farmors bror när han vallade med border collien och detkändes så himla häftigt. Mitt mål skulle nog vara att bli duktig på det tillsammans med min hund och kanske eventuellt tävla i det.

tiger tok
12/2/17, 9:15 AM
#2

Om du vill att hunden skall vara duktig på vallning och kanske tävla, så skall hunden ha vallande föräldrar med gott resultat!

vallhund
12/4/17, 5:05 PM
#3

#2 BCs kan bara reggas i SKK om båda föräldradjuren har godkänt VP (VallhundsProv), det i sig är ingen garanti för att valparna skall bli duktiga på vallning.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: